تولید انواع تخت های بیمارستانی در کشور

با توجه به رشد و پیشرفت تکنولوزی ساخت تخت های بیمارستانی امروزه این محصولات بسیار متنوع شده اند و بنا به کاربردشان تقسیم بندی می شوند که هر کدام کارکرد متفاوتی را داشته و نیاز های روزافزون حوزه پزشکی را تامین می کنند, امروزه تولید کنندگان و شرکت های دانش بنیان زیادی در این زمینه فعال هستند و کشورمان رشد چشمگیری را در سال های اخیر داشته و توانسته بخشی از نیاز داخلی و حتی صادرات را تامین کند, تخت های بیمارستانی را می توان به چندین نوع تقسیم کرد که عبارتند از:

 

تخت های بستری مکانیکی

این تخت ها که به صورت های تک شکن, دو شکن و سه شکن طراحی و تولید می شوند, معمولا در بیمارستان ها و مراکز پزشکی برای بستری کردن بیماران مورد استفاده قرار می گیرند که با استفاده از یک یا دو اهرم بنا به طراحی و شکل تخت که در زیر آن تعبیه شده شکن هایشان جابجا می شوند و پایین ترین قیمت را در بین تمام تخت های بیمارستانی دارا هستند.

    تخت مکانیکی

 

تخت های بستری اطفال

این تخت ها نیز اغلب به صورت مکانیکی بوده و ابعاد کوچکتری نسبت به سایر تخت های بستری دارند که دارای حفاظ هایی در اطراف تخت است تا کودکان در موقع استراحت از روی آن نیفتند و دچار آسیب دیدگی نشوند, طول و عرض نوع کوچک آن 70*140 و نوع بزرگ تر آن 80*160 سانتیمتر می باشد.

تخت اطفال

تخت بیمارستانی cpr

این نوع تخت ها معمولا در بخش های اورژانس بیمارستان ها مورد استفاده قرار می گیرند و به گوه ای طراحی شده اند که پزشکان و پرستاران بتوانند هر چه سریعتر عمل احیای قلبی را انجام دهند و بیمار را از خطر مرگ نجات دهند, این تخت ها به صورت سه شکن طراحی می شوند تا بهترین حالت برای بیمار تنظیم شود.

 تخت cpr

تخت بیمارستانی زایمان(ژنیکولوژی)

این تخت ها که در بخش زایمان بیمارستان ها استفاده می شوند به گونه ای طراحی شده اند که به یک زایمان طبیعی کمک کند و با استفاده از ایجاد فضا و حالت مناسب به مادر کودک در هنگام زایمان کمک کند.

بعضی از این تخت ها طوری طراحی و ساخته شده اند که بعد از زایمان نیز برای بستری, معاینه و استراحت از آن استفاده شود, به هر حال از ویژگی های این تخت ها قابلیت تبدیل شدن به تخت جراحی, انتقال و بستری است.

 تخت ژنیکولوژی

تخت جراحی بیمارستانی

این نوع تخت ها که اغلب به صورت برقی بوده برای جراحی در وضعیت های متفاوت استفاده می شود که قابلیت تنظیم ارتفاع و حرکات trend را دارند تا جراحان بتوانند در حالت های مختلف به راحتی عمل خود را انجام دهند, این تخت ها طوری طراحی شده اند که ابزار مختلفی می توانند به صورت آپشنال به آن ها متصل شوند تا در حین عمل جراحی پزشک متخصص سریعتر کار مورد نظر خود را انجام دهد.

تخت جراحی

 

تخت ارتوپدی

این تخت ها برای بیمارانی که دچار شکستگی استخوان در قسمت های مختلف بدنشان شده اند استفاده می شود و با توجه به ابزاری که بر روی این تخت ها موجود است, شرایطی فراهم می شود تا بیمار در حالت مناسب برای بهبود و استراحت قرار بگیرد, این محصولات ممکن است به صورت مکانیکی و یا برقی طراحی شوند که باعث می شود کاربرد های متفاوتی را داشته باشند.

تخت ارتوپدی

تخت فیزیوتراپی

این تخت ها که در دو نوع مکانیکی و برقی طراحی و ساخته می شوند, برای درمان بیمارانی که مشکلات حرکتی و فیزیکی دارند استفاده می شود و تخت های متنوعی را از لحاظ ساختار و طراحی شامل می شود, از جمله تخت های مربوط به مشکلات ستون فقرات و گردن تا مفاصل پا است, این تخت ها در دو نوع برقی و مکانیکی تولید می شوند.

قیمت تخت فیزیوتراپی

 

 

 

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما